Výkonová vs. brandová reklama

Výkonová vs. brandová reklama

Internetová reklama se těší stále větší oblibě u inzerentů. Pro firmy je tento způsob komunikace velmi efektivní, zejména díky možnostem měření výsledků reklamy na internetu.

Rozlišujeme dva druhy reklamních kampaní:


Výkonová reklama
• Vyzývá k okamžité akci (registrace/ nákup).
• Má přesně měřitelné výsledky.

Nástroje:
- PPC (reklama placená za proklik).
- E-mailing, atd.

Nevýhody:
- Nebuduje značku.

Brandová reklama
- Buduje povědomí o značce, neboli image firmy.
- Spoléhá na to, že si lidé značku zapamatují a později si na ni vzpomenou.

Nástroje:
- Plošná reklama (bannery).
 

Nevýhody:
- Hůře měřitelná.

Důležitý je cíl(ení)!

Ještě předtím, než se rozhodnete, zda budete využívat výkonovou či brandovou reklamu, vás čeká jedna zásadní otázka - na koho chcete reklamu cílit?

Je nutné zamyslet se nad tím, kdo jsou vaši zákazníci, co hledají, jak a kde to hledají a také na jejich chování.

Prostřednictvím reklamy můžete:

  • získávat nové návštěvníky / zákazníky,
  • přesvědčit stávající zákazníky k opakovanému nákupu,
  • přilákat zákazníky od konkurence.

K vytvoření efektivní marketingové strategie slouží známá metody See Think Do Care, která rozděluje zákazníky do 4 fází.

  1. See (vidět) - V první fázi můžete oslovit nejširší publikum, lidé vaši značku neznají.
  2. Think (myslet) – Druhá fáze cílí na ty, kteří už vaši značku znají, hledají více informací a rozhodují se k nákupu na základě porovnání nabídky s konkurencí.
  3. Do (dělat) – Ve třetí fázi jsou již lidé rozhodnuti ke koupi a dochází ke konverzím.
  4. Care (pečovat) – Ve čtvrté fázi oslovujete již stávající zákazníky a snažíte se je přesvědčit k opakovanému nákupu.

Co sledovat u měření reklamy?

Podle druhu reklamních kampaní se zaměřujeme na několik typů měření.

U výkonových reklam sledujeme míru prokliků a počet konverzí, u bannerové reklamy je cílem co největší počet zhlédnutí.

1. Výkonová reklama

Výkonová reklama pracuje s myšlenkou nabídnout lidem ve správnou chvíli to, po čem touží. Nezakládá tedy úspěch na značce, ale na dokonalém načasování nabídky zboží či služeb. Efektivně zvyšuje návštěvnost webu a přivádí správné návštěvníky.

Chcete reklamu, která vám opravdu vydělá?

Výkonová reklama je nástrojem výkonového/výkonnostního marketingu a představuje ji především tzv. PPC reklama, což je textová a grafická reklama umístěná na přednostních placených pozicích ve vyhledávačích a obsahových sítích.

Principem PPC je „platba za proklik“ (platíte až za samotné kliknutí na reklamu a ne za pouhé zobrazení).

Pod výkonový marketing můžeme zařadit také optimalizaci pro vyhledávače, neboli SEO. Nejde však přímo o reklamu, ale o práci se samotným obsahem webu i vše mimo něj.

Prostřednictvím přesného cílení pracuje výkonová reklama přímo s chováním lidí a nabádá k tomu, aby po zhlédnutí reklamy provedli bezprostřední akci.

Cílem výkonové reklamy je měřitelná akce (tzv. konverze) na webu.

Může jít tedy o:

  • zanechání kontaktu,
  • odeslání poptávky,
  • přímý nákup.

V rámci výkonové reklamy se zaměřujeme na 4. nejdůležitější nástroje online marketingu:


PPC

Facebook

Bannerová reklama

Srovnávače zboží

2. Brandová reklama

Brandová reklama je vhodná především pro vysoce konkurenční prostředí, kde o nákupu rozhoduje důvěra a pozitivní postoj ke značce. Cílem je odbourat strach z nákupu a vrýt se do paměti lidí.

Z vlastní zkušenosti jistě víte, že při nákupu totožného či drahého zboží dáte přednost značce, která je blízká vašemu srdci. Ochota nakoupit je prostě mnohem větší v případě, že značku dobře znáte, než když ji neznáte.

„Důvěra, jako základ úspěchu. Právě v tom tkví smysl brandové reklamy.“

Ing. Libor Kronek, obchodní ředitel SHOPEA.CZ, s.r.o.

Kdy investovat do brandové reklamy? Když …

  • jste ve vysoce konkurenčním prostředí,
  • nabízíte snadno zaměnitelné produkty,
  • zboží je velmi drahé, exkluzivní.

KONTAKTUJTE NÁS
a my vám pomůžeme zvýšit návštěvnost webu

Odesláním zprávy souhlasíte se zpracováním osobních údajů
Notino, s.r.o. - dříve Parfums.cz TRASKO, a.s. Statutární město Brno ADOSA a.s. Strojírny Prostějov, a.s. AD Group -	Arch.Design, s.r.o.