Vyhledávací vs. obsahová síť
PPC reklama

Jaký je rozdíl mezi vyhledávací a obsahovou sítí?

Liší se především:

  • typem cílové skupiny, která je prostřednictvím nich oslovena (zasahují uživatele v jiné fázi nákupního cyklu),
  • přístupem k vytváření reklam,
  • způsobem zobrazování reklam.

Reklamy mají za úkol vyvolat poptávku, budovat značku, nebo v určité chvíli vaše zboží/službu připomenout uživateli.

1. Vyhledávací síť

S reklamou ve vyhledávací síti se setkáváte vždy, když něco hledáte prostřednictvím vyhledávače (Google / Seznam). Jde o textové reklamy zobrazující se na přednostních pozicích ve vyhledávání.

Tyto reklamy mají na stránce lepší místa, než neplacené (neboli přirozené) výsledky vyhledávání a vždy je spolehlivě poznáte podle štítku [Reklama].

Jak inzerce ve vyhledávací síti funguje?



Lidé hledají na internetu.

Vyhledávač zpracuje data.

Na základě klíčových slov k zadaným vyhledávacím dotazům předloží výsledky.

Přednostně zobrazí placenou reklamu.

Reklamy ve vyhledávací síti jsou vázány na konkrétní klíčová slova či slovní spojení (týkající se vašeho oboru), která lidé hledají a na základě kterých jsou reklamy zobrazeny.

Kde se reklamy ve vyhledávací síti zobrazují?


Jako příklad uvádíme vyhledávací dotaz „dětské hračky pro miminko“ (jde o tzv. fulltextové vyhledávání).

Placené inzerce se zde zobrazují na předních pozicích a také na konci stránky. Tyto výsledky vyhledávání jsou vždy označeny jako Reklama nebo Sponzorováno. V horní části webu jde jak o textové inzerce, tak o inzerce v nákupech (Google nákupy/Zboží.cz). Tyto reklamy zobrazují konkrétní nabízené produkty inzerentů a přímo na ně odkazují.

Výsledky vyhledávání se vám zobrazí také v obrázcích, ve kterých je také určitá část vyhrazena placeným inzercím.


PPC reklama - Google

PPC reklama - Seznam

Výhody inzerce ve vyhledávací síti:


  • Reklamy ukazujete těm, které opravdu zajímají (sami informace/zboží/službu vyhledávají a mají o ni zájem).
  • Rychlé nastavení a spuštění kampaní (výsledky jsou viditelné téměř okamžitě).
  • Vaše firma bude skvěle vidět (přednostní pozice ve výsledcích vyhledávání).
  • Hodí se pro zboží/služby, které lidé znají (nabízíte to, co lidé opravdu hledají, a ve výsledcích vyhledávání předběhnete konkurenci).

Příklad reklamy ve vyhledávací síti
Uživatel hledá např. dětské kolo. Výraz zadá do vyhledávače a ten mu nabídne relevantní výsledky vyhledávání. Na prvních pozicích zobrazí placené reklamy nastavené právě na dané klíčové slovo.

Kdy není reklama ve vyhledávací síti vhodná?


Pokud nabízíte:

  • vysoce konkurenční zboží (částka za proklik může být z důvodu široké nabídky příliš vysoká),
  • nové zboží, které lidé neznají (tím pádem ho ani nehledají),
  • specifické zboží, které lidé často nehledají (malá poptávka).

Ve vyhledávací síti je potřeba zaujmout


Zřejmě nebudete jediní, kdo placenou reklamu nepodceňuje, a tak vyhledávač pravděpodobně zobrazí uživateli i reklamy konkurenční. Úderné texty a vyzdvihnutí všech vašich výhod je při tvorbě reklamního textu tím zásadním!

Žádný proklik není zbytečný!


Je potřeba počítat i s tím, že přes zobrazené reklamy k vám na web dorazí lidé v různých nákupních fázích. Někteří hledají pouze informace a nejsou připraveni ke koupi, jiní už ano. I s tím je potřeba počítat a nebát se toho, že budete platit i za tyto „průzkumníky“.

Pokud u vás lidé najdou důležité informace o tom, co hledali a web na ně působí důvěryhodně, budujete tím nejenom povědomí o své značce, ale při správně nastaveném remarketingu / retargetingu (Google /Seznam) se dokážete těmto lidem znovu připomenout a snadno je z pouhých návštěvníků proměnit v zákazníky.

Remarketing a retargeting je totožná metoda cílení internetových reklam. Jde o cílení na uživatele, kteří již v minulosti konkrétní web navštívili.
(Google využívá systém Google Ads - remarketing , Seznam systém Sklik – retargeting)

2. Obsahová síť

Reklamy v obsahové síti se automaticky zobrazují ve formě bannerů (jde o text či kombinaci obrázku a textu) na webových stránkách, se kterými se pojí vybraná klíčová slova a souvisí s jeho obsahem.

K jejich zobrazení není nutná žádná předchozí akce návštěvníků (hledání konkrétního zboží/dotazu/značky). Na základě výběru klíčových slov, tematických okruhů, zájmů, chování a vlastností uživatelů můžete do jisté míry ovlivnit (vy jako inzerent) to, na kterých webech se reklama zobrazí.

Kde se reklamy v obsahové síti zobrazují?


Reklamní bannery o různých velikostech mohou být umístěny v odlišných částech webu. Záleží na formátu reklamních ploch, které daný web poskytuje.

Google

  • weby patřící pod Google (Youtube, Gmail, …).
  • Weby, které poskytly reklamní prostor.

Seznam

  • Weby patřící pod Seznam (Seznam.cz, Proženy.cz, Novinky.cz, Sauto.cz, …).
  • Weby, které poskytly reklamní prostor.

Výhody inzerce v obsahové síti


  • Prostřednictvím této reklamy dokážete oslovit i ty, kteří vás neznají a nehledají (obrovské publikum).
  • Reklamy mohou být vidět na opravdu velkém množství webových stránek.

Kde se tvoří reklamy?

K vytvoření placené reklamy na internetu slouží inzertní systémy společností:

Oba systémy umožňují tvorbu online reklam, díky kterým můžete propagovat svoje webové stránky. Prostřednictvím reklam ve vyhledávací či obsahové síti můžete oslovit správné publikum a přilákat nové zákazníky.

Důležité je mít plán a držet se ho

Předtím, než se rozhodnete pro některou ze jmenovaných variant, je potřeba si ujasnit (případně vytvořit) marketingový plán.

  • Víte, co chcete propagovat?
  • Víte, na koho chcete cílit?
  • A co bude cílem propagace?

S vytvořením marketingového plánu i výběrem vhodných variant propagace pro vaši firmu vám rádi pomůžeme.

KONTAKTUJTE NÁS
a my vám pomůžeme zvýšit návštěvnost webu

Odesláním zprávy souhlasíte se zpracováním osobních údajů
Notino, s.r.o. - dříve Parfums.cz TRASKO, a.s. Statutární město Brno ADOSA a.s. Strojírny Prostějov, a.s. AD Group -	Arch.Design, s.r.o.