Co je to SEO?
Neboli Optimalizace pro vyhledávače?

Optimalizace pro vyhledávače...

... neboli SEO (zkratka pro Search Engine Optimization), zahrnuje aktivity, které vedou k lepším pozicím stránek ve vyhledávání na internetu a jejich snazší dohledatelnosti (týká se přirozených výsledků vyhledávání). Důležitá jsou především správně zvolená klíčová slova a fráze, na které je web optimalizován. Jen díky tomu lidé najdou web na přednostních pozicích právě ve chvíli, kdy danou službu či zboží opravdu hledají.

Lidé na internetu hledají každý den a chtějí na svůj dotaz dostat tu nejlepší možnou odpověď. V nalezených výsledcích výrazně upřednostňují weby s dobrými organickými (přirozenými) pozicemi před placenou reklamou. Tyto weby jsou pro ně totiž mnohem více relevantní a důvěryhodnější odpovědí.

Za návštěvníky, kteří se na váš web proklikli prostřednictvím přirozeného vyhledávání neplatíte, zatímco za ty, kteří přišli přes reklamu, ano.


Přirozené výsledky vyhledávání (SEO)  vs.  Placené pozice (PPC)

Jak SEO funguje?


Lidé hledají na internetu produkty i služby (Google, Seznam, ...).

Vyhledávač zpracuje dotazy, vyhodnotí je a nabídne výsledky.

Díky SEO posuneme váš web na přední pozice ve vyhledávání.

Huráá! Lidé přicházejí na váš web, nakupují a poptávají.

Metody SEO

Mezi metody optimalizace patří vše, co pomáhá zlepšovat viditelnost stránek ve vyhledávačích.

Faktory, které společně ovlivňují to, jak stránky vyhledávače hodnotí a jaké pozice jim ve vyhledávání přidělí, se dělí na dvě základní skupiny:

  1. On-page - faktory týkající se přímo webu (jeho technického provedení a obsahu)

    • Kvalitní a originální obsah – To je to, co nejenže přiláká návštěvníky, ale také zodpoví jejich dotazy, popíše problém a nabídne řešení. Lidé chtějí na své otázky získat co nejlepší odpovědi, tak jim je nabídněte.
    • Responzivní zobrazení – Správné zobrazení webu na mobilních telefonech je lépe hodnoceno a upřednostňováno vyhledávači.
    • Strukturovanost obsahu – Přehlednost a členění webu je důležité nejen pro návštěvníky a jejich orientaci, ale i pro vyhledávače.
    • Správná klíčová slova – Výběr klíčových slov dokáže zásadně ovlivnit úspěšnost optimalizace webu, příliš obecná slova nahraďte specifickým slovním spojením s přímou vazbou na vaše podnikání (např. dětské kadeřnictví v Brně).
    • Rychlost načítání webu – Pomalé načítání stránky obtěžuje návštěvníky a vyhledávače proto za to odečítají pomyslné body.
    • Funkčnost odkazů – Na stránkách je rozhodně potřeba se vyhnout nefunkčním odkazům. Ať už těm, které jste v rámci webu vytvořili a časem z určitých důvodů zrušili sami, i externím odkazům, které odkazují od vás na cizí nefunkční web.
  2. Off-page - faktory mimo samotný web

    • Zpětné (externí) odkazy – Přivádějí na váš web návštěvníky z jiných stránek, cílem je propojení správných stránek se souvisejícím obsahem z nichž je větší předpoklad proměnit návštěvníky v zákazníky (tzv. linkbuilding).
    • Stáří domény a obsahu - Zjednodušeně řečeno, čím starší doména a obsah, tím lépe.

Celkově je však faktorů několik stovek a v průběhu času se mění.

Cíle SEO

  • Zvýšení návštěvnosti.
  • Zlepšení viditelnosti značky.
  • Zvýšení konverzního poměru.
  • Snížení počtu odchodů ze stránek.
  • Ochrana pověsti firmy (Search engine reputation management).
  • A samozřejmě díky tomu i zvýšení zisku.

Jelikož se však jedná o marketingový nástroj, cíle SEO nejsou jednoznačně a přesně definované. Prostřednictvím optimalizace můžete získat hned několik výhod, které posunou vaše podnikání zase o krok před konkurenci.

Výhody SEO

Optimalizace webu se vyplatí hned z několika důvodů:

  • lidé stále více hledají na internetu a je tak dobré být ve výsledcích vyhledávání
  • prokazatelně zvyšuje návštěvnost stránek
  • má velmi dobrý konverzní poměr a zvyšuje tak tržby (z návštěvníků se stávají zákazníci)
  • neplatíte za přivedeného návštěvníka

SEO má sice pomalejší náběh (výsledky jsou viditelné v průběhu několika týdnů až měsíců), ale zato funguje dlouhodobě a přivádí stále nové a nové návštěvníky. V tom tkví hlavní rozdíl oproti PPC (platba za proklik). Při spuštění PPC kampaní jsou výsledky viditelné téměř okamžitě, po vyčerpání kreditu na prokliky však dojde k rychlému poklesu návštěvnosti.

Jak probíhá postup optimalizace webu

  1. Analýza klíčových slov
    Provedeme pečlivou analýzu klíčových slov a frází důležitých pro váš obor podnikání.
  2. Analýza současného stavu stránky
    Pokud je to vhodné, doporučíme úpravy struktury webu, případně doplnění obsahu. Upravíme důležité prvky webových stránek, aby se vyhledávačům „více líbily“.
  3. SEO správa
    Pravidelně vyhodnocujeme návštěvnost a reagujeme na změny algoritmu vyhledávačů, získáváme co nejpřirozenější zpětné odkazy (tzv. link building), neustále rozšiřujeme obsah webu a nové stránky opět optimalizujeme.
    Měsíčně vám zasíláme report s přehledem naší práce a doporučením, jak dále zlepšit výkon vašeho webu.

KONTAKTUJTE NÁS
a my vám pomůžeme zvýšit návštěvnost webu

Odesláním zprávy souhlasíte se zpracováním osobních údajů
Notino, s.r.o. - dříve Parfums.cz TRASKO, a.s. Statutární město Brno ADOSA a.s. Strojírny Prostějov, a.s. AD Group -	Arch.Design, s.r.o.