Optimalizace pro vyhledávače...
... neboli SEO (zkratka pro Search Engine Optimization), zahrnuje aktivity, které vedou k lepším pozicím stránek ve vyhledávání na internetu a jejich snazší dohledatelnosti (týká se přirozených výsledků vyhledávání). Důležitá jsou především správně zvolená klíčová slova a fráze, na které je web optimalizován. Jen díky tomu lidé najdou web na přednostních pozicích právě ve chvíli, kdy danou službu či zboží opravdu hledají.
Lidé na internetu hledají každý den a chtějí na svůj dotaz dostat tu nejlepší možnou odpověď. V nalezených výsledcích výrazně upřednostňují weby s dobrými organickými (přirozenými) pozicemi před placenou reklamou. Tyto weby jsou pro ně totiž mnohem více relevantní a důvěryhodnější odpovědí.
Za návštěvníky, kteří se na váš web proklikli prostřednictvím přirozeného vyhledávání neplatíte, zatímco za ty, kteří přišli přes reklamu, ano.
Přirozené výsledky vyhledávání (SEO) vs. Placené pozice (PPC)